De unieke combinatie van luxe, innovatie en culturele diversiteit in Dubai geniet een toenemende wereldwijde erkenning. Het strategische beleid maakt van de stad één van de snelst groeiende investeringshubs ter wereld.
Dubai's rijke diversiteit strekt zich uit voorbij de grenzen van luxe en futurisme. De stad pronkt met indrukwekkende architectonische meesterwerken, ondersteund door een visionaire benadering op het gebied van urbanisatie, innovatie, duurzaamheid en ondernemerschap. Dit maakt Dubai tot een smeltkroes van culturen en een vruchtbare bodem voor zowel creatieve als ecologische innovaties.
Toerisme in Dubai
In 2019 beleefde Dubai zijn beste jaar ooit op het gebied van toerisme, met 16,7 miljoen internationale bezoekers. In 2022 werd, volgens een rapport van de World Travel & Tourism Council (WTTC) – een internationale organisatie die de reis- en toerisme-industrie vertegenwoordigt en zich inzet voor duurzame groei in deze sector – 27,34 miljard euro aan toeristische uitgaven gegenereerd. Dit bedrag is bijna het dubbele van de 14,97 miljard euro van Londen. Maar voor Dubai is dit pas het begin...
In 2023 lanceerde Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, vice-president en premier van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en heerser van Dubai, de Dubai Economic Agenda. Dit ambitieuze plan streeft ernaar om de economische omvang van het emiraat in de volgende tien jaar te verdubbelen en Dubai's positie als één van de top drie wereldsteden verder te consolideren.
LEES OOK: Dubai voor derde opeenvolgende jaar nummer 1 in Tripadvisor Travellers' Choice Awards
Dubai als toonaangevend globaal merk
In het Midden-Oosten heeft Dubai zich gepositioneerd als de maatstaf voor metropolen in de Golfregio, fungerend als een veilige haven voor de kapitaalkrachtigen, een paradijs voor ontwikkelaars, en zich ontplooiend als een steeds prominentere wereldwijde toeristische bestemming.
LEES OOK: Verenigde Arabische Emiraten investeren 186 miljoen euro in lage-inkomenslanden
Dubai zet momenteel enthousiast stappen richting de uitbreiding van zijn positieve impact op wereldniveau. Toonaangevende merken zoals Jumeirah en Atlantis worden door analisten gezien als bedrijven met een enorm potentieel. "Dit is het ideale moment voor Dubai om internationaal te groeien en zijn activiteiten wereldwijd uit te breiden", is de consensus onder experts.
'Made in Dubai', een kwaliteitslabel voor voortreffelijkheid dat innovatie en ambitie belichaamt, is klaar om de wereld te veroveren met zijn ongeëvenaarde klasse en visie.
LEES OOK: Limburgs multipreneur Guy Penders over de vastgoedmarkt in Dubai